HARMONY BETWEEN 1770 AND 1810 (HAYDN-MOZART-BEETHOVEN)
The Form-Generating Role of Harmonic Progressions (S. 185) / Formbildende Rolle der Kadenz (S. 140)
The Leading-Tone Seventh Chord in Major (186) / Septakkord auf der 7. Stufe in Dur (S. 140f)
Modulation (187) /Modulation (S. 142f)
Modulation to the Second Theme (189) / Modulationen zum zweiten Thema (S. 143-147)
Modulation within the Development Section (196) / Durchführungsmodulation (S. 147-151)
Altered Chords (200) / Alterierte Akkorde (S. 151-156)
The Harmony of Slow Introduction Section (210) / Harmonik langsamer Einleitungen (S. 156-159)
HARMONY BETWEEN 1800-1828 (BEETHOVEN-SCHUBERT)
Triads Related by the Interval of a Third (215) / Terzverwandtschaft (S. 160-168)
Leading-Tone Relationships (227) / Leittonverwandtschaft (S. 168f)
Note-for-Note Transformations (229) / Chromatische Ton-für-Ton-Klangverwandlung (170-172)
HARMONY BETWEEN 1830-1850 (SCHUMANN)
Introduction (233) / Schumann (173-176)
Non-Functional Dominant-Seventh Chord Progressions (237) / Funktionsfreie D7-Folgen (176-178)
Thirds Added Below Triads and Seventh Chords (240) / Klangunterterzung (178-180)
Dominant Ninth Chords (242) / Dominantseptnonakkord (180-182)
Abridged Dominant Ninth Chords (244) / Verkürzter Dominantseptnonakkord? (182-191)